(+48) 799 351 098
Następna wysyłka za 07:37:41

Czy trzeba wymieniać filtr oleju?

Na pytanie, czy trzeba wymieniać filtr oleju, jest tylko jedna odpowiedź, która brzmi "zdecydowanie tak". Jest to najważniejszy filtr w samochodzie, więc nie należy bagatelizować okresu jego wymiany.

Czy trzeba wymienić filtr oleju i olej silnikowy?

Jak już wspomnieliśmy, jest to najważniejszy filtr w całym samochodzie. Odpowiada on za filtracje oleju, oczyszczając go z wszelkich zanieczyszczeń, które mogłyby dostać się do silnika. To mogłoby skutkować w najgorszym przypadku zatarciem jednostki, lub mniejszymi, ale kosztownymi uszkodzeniami. 

Właśnie dlatego należy ściśle przestrzegać okresu wymiany filtra, oraz oleju silnikowego, aby nie dopuścić do uszkodzeń silnika, które mogą zakończyć się dużo wyższymi kosztami. Filtr oleju oraz olej silnikowy możesz kupić w naszym sklepie internetowym lub na naszym koncie Allegro o nicku europarts_pl.

Co ile wymieniać filtr oleju i olej?

Filtr oleju powinien być wymieniany zawsze zgodnie z zaleceniami producenta wraz z rekomendowanym olejem. Okres wymiany to średnio co 10-15 tysięcy przejechanych kilometrów. Jednak jeżeli nie przejedziesz takiej trasy, to warto dokonać wymiany przynajmniej raz w roku


Co się stanie, jak nie wymienisz filtra oleju?

Istnieje wiele uszkodzeń, do których może doprowadzić zaniedbanie swojej jednostki napędowej. Na pewno każde z uszkodzeń jest kosztowne w naprawie. W ekstremalnych przypadkach silnik może nadawać się do generalnego remontu, a nawet może być konieczność wymiany na nową jednostkę. 

Zapchanie się filtra oleju

Długo niewymieniany filtr oleju może się po prostu zapchać. Dzieje się tak z powodu osadów w postaci sadzy, tworzących się w trakcie pracy silnika. Dodatkowo na zużytym filtrze można dostrzec opiłki metalu, cząsteczki oleju oraz zanieczyszczenia wynikające z ciągłego smarowani jednostki.

Jest to pierwszy objaw, jaki można dostrzec przy niewymienianym filtrze oleju. Może to powodować problemy z uruchomieniem samochodu, spadkiem mocy, spadkiem ciśnienia oleju, rozszczelnieniem filtra, a nawet i wycieku oleju silnikowego. 

Zwiększone zużycie paliwa

Przy zapychanym filtrze oleju jednostka jest obciążona i dużo mniej wydajna. To może powodować, że zużycie paliwa będzie coraz bardziej wzrastało, aż do krytycznego zatkania filtra, który może skutkować już zatarciem silnika.

Spadek mocy silnika

Rozszczelnienie się filtra może spowodować zaburzenie prawidłowego ciśnienia w silniku, a tym samym doprowadzić do spadku mocy. Układ smarowania jest układem zamkniętym i każda nieszczelność będzie miała ostatecznie swoje konsekwencje.

Zatarcie silnika

Najciemniejszy scenariusz brzmi właśnie w ten sposób. Zatarcie silnika to jest stałe uszkodzenie, które często nie nadaje się do naprawy, lub jest na tyle kosztowe, że taniej będzie kupić nowy silnik. Za to nowy silnik, często może być już w cenie samochodu. 


Podobne artykuły do "Czy trzeba wymieniać filtr oleju?"


Powiązanie kategorie produktów:

Drogi Użytkowniku

Aby móc świadczyć Ci usługi na najwyższym poziomie serwis stosuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w Twojej przeglądarce internetowej. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce.